Sköldkörtel

Förlåt för dålig uppdatering. Men jag har varit så himla trött senaste tiden. (Vilket har sin förklaring)  

Jag har senaste månaden varit på vårdcentralen för att kolla vad det kan vara för fel på mig. Har varit inne på att jag kanske är glutenallergiker, laktosintolerant, har IBS etc etc. 

Tre blodprov senare (som jag klarade av att ta utan svimma) så har läkarna kommit fram till att jag har en undersrimulans av sköldkörteln. Om jag förstått det rätt betyder detta att kroppen själv skapar antikroppar och bryter ner sköldkörteln. Detta är dåligt då sköldkörteln producerar ett livsnödvändigt hormon som kroppen behöver för att bland annat ämnesomsättningen ska fungera ordentligt. 

I alla fall så var jag på vårdcentralen senast idag för att kolla mina värden. Bara några timmar senare ringde en läkare upp mig och sa att jag behövde börja äta levaxin med en gång då värdarna var sämre än förra gången. 

Vad jag förstår det som så kan man leva precis som vanligt med det, men att det är viktigt att man tar medicinen för att kroppen ska fungera. 

Jag är väldigt glad över att äntligen få reda på vad som har gjort att jag varit så trött och mått så dåligt. Nu kan det äntligen behandlas :) 

Samtidigt känns set lite tråkigt att det är ännu en sak som ska vara fel på mig! Haha :) mamma och min gammelfarmor hade samma, så kanske är det ärftligt. 

Ha en fin dag! 
Lägger även upp en bild på wilmas fina höstoutfit :)








Kommentera här: